займ на карту займ на карту срочно без отказа
Jan 222013

La plataforma MiríadaX, promoguda entre d’altres per Universia i Telefònica, ha obert el termini d’inscripció a 58 cursos MOOC, acrònim de “Massive Online Open Course”. La Càtedra de Cultura Científica i Comunicació Digital de la Universitat de Girona hi participa amb un curs d’història de la química i un de comunicació científica.

Amb la participació al MOOC, la UdG se situa en una posició capdavantera pel que fa a la docència i la internacionalització. Els cursos MOOC s’obren a tot el món i, en aquest cas, als parlants de llengua castellana. La iniciativa MiríadaX és continuadora d’experiències com Coursera, Udacity o les EdX, que són un pas més en l’extensió universal i gratuïta dels cursos d’una universitat.

Els dos cursos que la UdG ofereix en el marc del MOOC són:

“Este curso consistirá en un recorrido por la historia de la química, desde los primeros alquimistas hasta los nuevos materiales. Utilizando este hilo conductor se introducirán conceptos elementales de química”.

“Este curso está dirigido sobre todo a investigadores en formación que deseen conocer las herramientas y actitudes comunicativas y colaborativas clave de la investigación científica en la sociedad digital del Siglo XXI. A los investigadores formados también les será útil por apuntar las últimas tendencias”.

La participació als cursos és gratuïta i l’accés als materials és obert, sota la llicència Creative Commons. Els cursos es presenten en format audiovisual, amb material de suport, i amb diverses pràctiques que cal superar. La Universitat de Girona proporcionarà als estudiants un certificat d’haver superat el curs MOOC corresponent.

Període d’inscripció

La inscripció als 58 cursos MOOC es pot dur a terme durant el mes de gener. Les classes començaran els primers dies de febrer. Pel que fa als cursos que proposa la UdG, el curs “Investigación científica 2.0.1: procesos clave en una sociedad digital”, començarà el 23 de febrer. El curs “Descubriendo la química: de la alquimia a las partículas subatómicas” començarà el 19 de març. Tots dos tindran una durada aproximada de sis setmanes.

De manera complementària, tots els cursos participen a la 1a Edició del Premi de Cursos MOOC, al qual, també, opten els dos cursos que promou la UdG.

One Response to “La C4D-UdG us proposa 2 MOOC (“Massive Online Open Course”)”

1. […] la C4D/UdG va oferir durant el primer trimestre del 2013 conjuntament amb la plataforma MiriadaX: Comunicación Científica 2.0 i Historia de la Química. En 25 minuts vaig intentar resumir alguns consells pràctics a l’hora de pensar en un MOOC […]